Tuesday, January 5, 2010

Cari...

Kekadang perasaan kita bercampur-gaul. Pernah rasa tak macam tu?? Tu tandanya 'dah lama.' heee.. Dah lama apa?? Dah lama Allah rindukan rintihan dari hambaNYA. Tak rindukah kita pada Dia?? Of course ada kan perasaan tu. Cuma kita perlu GALI. Walau sedalam mana, CARI, jangan sekali-kali LARI. Hadapi... Apa jua situasi...

Masa tahun saya nak duduki PMR, akak tengah sakit. Maka dengan sebab itulah saya keluar dari menjadi penghuni ASPURI Dato' Ismail. Kerana?? Saya tak mampu nak tahan diri saya untuk tidak rasa apa-apa pabila Ma sembunyikan banyak perkara yang berlaku kat rumah. Salah satunya, pokok durian yang betul-betul kat tepi tangga rumah saya tumbang. Masa tu, hanya Ma & arwah Atuk yang ada. Ribut petir... Akak masih di Kolej Kejururawatan Taiping waktu itu (sebelum akak terpaksa melepaskan apa yang digenggam dengan kesihatan yang tak mengizinkan). Dan saya??? Hanya dikhabarkan berita itu oleh jiran yang tinggal di depan rumah saya. Ma hanya mendiamkan diri. Pulang ke rumah hujung minggu itu, saya menangis semahunya. Dapat saya bayangkan macam mana keadaan mereka (Atuk tengah sakit masa tu)... Alhamdulillah, Dia pelihara Ma & Atuk. Masa kejadian, kedua-duanya di bahagian tengah rumah. Pokok durian tu hempap bahagian ruang tamu rumah saya.

Jadi, berada di rumah (tak lagi tinggal di asrama) memerlukan saya mempunyai semangat yang bukan hanya dapat dicari di celah-celah buku yang saya pegang setiap hari. Setiap kali melihat akak menanggung kesakitan, hanya satu yang mampu saya lakukan...

"Ada sesuatu yang Allah janjikan. Sabarlah, jangan biarkan ketabahan ini pergi. Ada kebahagiaan di depan sana." [sambil tangan ini menggosok dada sendiri]



Saya ingin terus begitu... Dan harapan saya semua sahabat saya juga dikurniakan rasa sebegitu...

~SABAR, jangan sekali-kali dirimu menjauh dari diri ini.....

6 comments:

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

sabar yer..

Erm...

candlesky said...

Hait!=) Kamu juga^_^

As said...

hehe, moga terus bertabah dengan kekuatan dariNya

sungguh, kamu kuat. kagum~ ^_^

cik misi said...

kadang2 kemanisan tersembunyi di sebalik kepahitan

candlesky said...

Sama jua untuk kamu, Cik As=)

Betul 2, Cik Misi...stuju!!^_^

saya said...

~ sabar itu indah sayang ~

:: tapi saya salu buang indah itu.huhu ::