Thursday, August 6, 2009

Ku mahu sepertimu...


Tiba-tiba... Hari ni teringatkan arwah Chek (Atuk). Mungkin sebab baru semalam bincang pasal Geriatric Diet atau dalam bahasa Melayu nya Pemakanan Warga Tua=) Dan secara automatik, pada saat tangan memegang iron menggosok baju(tentulah ini tujuan pegang iron kan..heee), teringat semua ketabahan Ma menjaga Chek.

Meniti hari-hari akhir usia Chek, beliau sudah tak mampu lagi berjalan. Semestinya kalau tak mampu berjalan, Ma lah yang menguruskan semua urusan seharian Chek. Termasuklah urusan 'kencing berak' Chek. Memang Ma akan termuntah usai menyelesaikan 'urusan' tersebut. Walau Ma muntah di bilik air, dan tiada siapa yang mendengarnya, saya tak pernah berhenti untuk menitiskan air mata melihat wajah Ma keluar dari bilik air...

Hanya satu yang terdetik di hati saya... Satu je..

"Aku ingin setabahnya..."




~Sob3.. Tiba-tiba rasa macam.. Macam nak balik sgt3 (T_T) Mungkin lepas gayut dengan Ma & Akak semalam. Ayuh hati!! Teguhlah kamu!! Huuuu

2 comments:

wa said...

rindu kat ma...
muka ma memang tabah!

candlesky said...

buat wa:
~muka je ke??heee...anak dia??;p