Tuesday, March 2, 2010

Mengerti


Hanya satu kupinta...



MENGERTILAH...

Heee... Nak meminta-minta kat orang kan untuk mengerti kita.. Siapalah kita ni kan?? Walau berbuih-buih ungkapan kita keluarkan, sampai salivary gland pun dah 'angkat bendera putih', masih tak henti mengharap agar diri ini cuba untuk dimengerti. Susah sangat ke nak cuba fahami apa yang dirasai oleh insan lain? Apa yang cuba disampaikan?? SUSAH... Sangat SUSAH... Yeke? SUSAH kalau tak nak usaha.... Ye.. USAHA!! Cubalah belajar memahami jika mahukan diri difahami. Belajar untuk mengerti jika diri ingin dimengerti. Tapi, semuanya bukan semudah dikata....

Jadi, lebih baik kita berusaha memahamiNYA.. Merasai setiap Kasih Sayang yang dilimpahkan dariNYA.. Ya, ada TEMPAT yang sentiasa MENGERTI isi hati ini...

Pulang ke Daerah KETENANGAN HAKIKI...~ =D




Hanya diriku,

5 comments:

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

Kini, sumtyme we may feel others never understand us and Not even to try... bt in fact, they are actually do. The question is, either u dont understang others or they dont understand u?? Interesting is it?? And the most best part is, there will be NO ANSWER!.. hehe.. Yet, do we realy understand others and if yes, wats da points (dont say from self view).. Okey.. just keep on doing wat is ryte.. sure the truth will prevail.

Help others, Allah will help u.. InsyaAllah..

candlesky said...

Buat Encik Ramdadhan:
~Yup.. But sometimes u'll feel hopeless when ur effort to understand them is just like nothing.. That's why we are here as human. Full of secrets in our heart. It's just the matter of understanding {i mean really2..not only by word] our Creator.. Only HE knows d answer for every WHY=)

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

yup.. Kebesaran Allah yg menjadikan semua isi alam..

wa said...

kiniey...kite suke sume entry kiniey..tapi nak comment kat sini je aci tak huhu..suke sangat...

~candlesky~ said...

wa...huuuu...mane aci..g kat setiap entri n komen;p heeee..wa suka sbb kat cni ada signature ke??;p heeeee