Friday, February 24, 2012

Mr. Omron & Mr. Tanita

Nama saya Encik OMRON

Haa. Kalau ada Dietetics student yang tak kenal alat apa yang kat atas ni, memang nak kena 'jelingan manja' daripada pensyarah tersayang. Alat ni bukan beribu, tapi berpuluh ribu harganya. Errr.. Harga yang sebenar berjumlah **** [saya pun tak tahu, tapi yang pastinya berpuluh ribu. heeee]. 

Jadi, apa pentingnya alat ini? Nak ketahui peratus lemak (fat %) dalam badan anda, sama ada normal atau tidak. Kalau kat UIA dulu, tiba saat Diet student nak bukak booth, memang kami akan kalut pergi pinjam dekat department. Alat ni boleh dikatakan satu kemestian. OMRON Body Fat Analyzer nama diberi untuk alat ni. 

Tapi, berada di tempat baru ni, saya kenal saudara kepada OMRON, nama dia TANITA Body Fat Analyzer. Untuk sepanjang kehidupan di UM ni, ia akan jadi teman rapat saya masa nak buat data collection. Lepas dah timbang-timbang semua, boleh cetak terus keputusan 'kandungan lemak secara spesifik dalam badan anda' :) 

Saya pula Encik TANITA

Kalau sebelum ni saya biasa berurusan dengan para pelawat booth yang normal, sekarang tibalah masa saya berurusan dengan pesakit kanser payudara. Moga usaha yang secebis ini akan memberi faedah pada masa hadapan. InsyaAllah sepanjang perjalanan yang akan saya telusuri di sini, saya akan kongsikan apa yang akan saya kaji dan apa yang saya perolehi untuk lebih menginsankan seorang Sakini ini :) Mohon doa kalian moga semuanya dipermudahkanNya :)


Sayang selalu,


3 comments:

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

En TANITA tu cam hensem sket dari En OMRON.. lol!

~candlesky~ said...

saya pun berpendapat sedemikian rupa :) sbb tu rasa makin bahagia ;p

As said...

Dulu time praktikal kat Breast Centre, memang insaf sokmo..
Perasaan dia sangat lain..