Thursday, August 30, 2012

Seorang isteri

Saya asyik bercerita tentang dugaan yang saya alami kepada Ma tersayang. Petang 28 Ramadhan. Buka puasa yang pertama kali bersama Ma. Nikmatnya tak dapat digambarkan. Seminggu saya memendam cerita itu. Tidak mahu mengkhabarkan melalui panggilan telefon. Bimbang Ma gusar keseorangan. Ma lemah semangat. Nanti terjelepuk keseorangan pula. Maka, terpaksalah saya menjadi ala-ala pelakon terkenal yang berbakat setiap kali menelefon Ma. Cuba menzahirkan keceriaan semampu mungkin. Bimbang terlepas rasa hati yang membuak-buak mahu meluahkan segalanya kepada Ma. 

Sedang asyik bercerita, mata saya terpaku pada kelopak mata Ma yang mula bergenang. 

"Adik ni badan je rupa adik. Perangai sebiji-sebiji memang macam arwah Ayah."

T.T

Seorang isteri lebih mengenali HEROnya yang satu.

2 comments:

As said...

Heroin, kuat insyaAllah.
Jom sesame kuat menguatkan!

~candlesky~ said...

Heroin Ma dan Ibu memang kuat!

^__________^