Friday, October 5, 2012

The hardest word? Not really :)

Pernah tak anda lakukan sesuatu tanpa anda tahu pun sebab perlunya tindakan tersebut? Ia lebih kepada 'tindakan luar rancangan' yang boleh saya simpulkan. 

Merajuk.
Sinonim dengan wanita. Sangat? Bergantung kepada individu. Ada yang selalu sangat, boleh dikatakan setiap hari mesti merajuk. Ada yang jarang-jarang, merajuk hanya untuk perkara tertentu dan kepada orang tertentu. Tapi ada juga yang sangat jarang, yang mana tak pandai sangat nak layan perasaan. Saya 'tabik spring' kepada mereka yang macam ni! :D

Yang pastinya, seseorang pernah berkata kepada saya:
"Someone did something because of something."

Nak tak nak, mesti ada juga sedikit sebab. Kalau tak ada angin, pokok akan berdiri tegak macam tiang elektrik kan? Heee.. 

Cuma kadangkala yang menjadi masalahnya adalah kesan daripada tindakan tersebut. Mana tahu ia mungkin mengguris perasaan orang lain? Walau memang hati kita dah terguris dulu, mana kita nampak kan kesannya buat orang lain. Nanti berkudis bernanah berparut tebal, haaaa.. Parah!

Jadi, ubatnya... Berbincanglah. Bak kata orang putih, heart to heart session. Dan satu lagi ubatnya:

SORRY. Just a simple word, but is the hardest for many of us. 

Kalau dah buat silap tu, jangan EGO. Bukan kemajuan yang ego tu boleh bawa kita. Oleh yang demikian, buat insan yang terasa atau terguris atau terluka, ikhlas dari hati ini buat kamu:




Eh, yang di atas ni gurauan sahaja. Ini yang sebetulnya:







p/s: Jangan serik dan jemu untuk memujuk! ^_~

3 comments:

Anonymous said...

Takk pahammmmmm... Kene face to face.. Xlehh throughh blogg kott.. Kekekeke :p

Cik Hernie said...

Akak minta maaf kalau akak pernah buat Kini kecik hati. :))

~candlesky~ said...

Ano: Errrr..blog takleh ke? tak pandai nak face to face. huuuu

Kak Hernie: Tak pernah terguris pun dengan akak comel ni :D tapi, kalau saya ada tersalah tanpa sedar, Maaf ye kak.. :)