Monday, April 6, 2009

Siapalah diri ini tanpa dirimu...

Hari ni, rasa rindu yang teramat sangat pada ma dan akak. Yelah, masakan saya boleh nafikan cemburunya hati saya ni memikirkan akak dapaat bermanja dengan ma tanpa saya...heeeeee. Bukan tamak, tapi kalau kami 3 beranak dapat duduk bersama, macam-macam lah cerita akan keluar. Mesti topik yang paling hangat ialah pasal 2 orang sepupu yang sebaya dengan saya akan menamatkan zaman bujang mereka bulan Jun ini...huuuu.. Dah nak kawen Kak Ngah dan Abg Ngah. Kak Ngah berjumpa jodoh orang Kelate jugak. Senang la nanti Pak Ngah saya. Dekat je... Pak Muda pulak bakal berbesan dengan orang negeri Hang Tuah....huuuuu.

Tapi, semua tu dalam fikiran saya je. Yelah, nota yang bertimbun lagi suci bersih ni, siapa yang nak bela nasib mereka kan? Yang sepatutnya, nasib saya yang lebih tepat:P

Jadi, nak tak nak, hati perlu dikuatkan! Semangat! Bukan senang nak dapatkan semangat pada saat-saat genting ni. Jadi, apa yang saya selalu buat??? Lirik di bawah ini lah sumber inspirasinya....


When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.
You raise me up: To more then I can be.

(Performed By Josh Groban)


Waaaaaa... Kalau dah sedar jerit perih susah payah Ma membesarkan saya sampai boleh kenal macam mana rasanya berada di Universiti, takkan tak boleh nak sedar diri lagi nak balas jasa ibunda tercinta kan??? Huuuu... Marilah kita sama-sama menghayati jasa insan yang sanggup menempatkan kita di dalam perutnya untuk diusung ke sana sini. Bukan sekejap, 9 kali putaran gerhana tu......... Insaf.. Insaf...


p/s: Kawan-kawan KAHS yang pergi 'Iflah Camp' masa 1st Year mesti tak lupa lagu ni kan??

5 comments:

Jepah said...

ade ke lagu ni erk? tgh pk ni... huhuhu...

candlesky said...

buat jepah:
~ada...ish..jepah2..xkan tdo kot..kita nyanyi sambil berddiri masa ni;P huuuuu

As said...

ah jangan layan jep :P

die buat nyanyuk

haa bagus2 sape la nak bela nasib nota tuh kalau tak tuan die
ahaks!

3p4h said...

Oh, ingt2 lagu ni... Tp xingt kiniey ada nyanyi skali ke x =P He5...

p/s: Notaku masih suci bersih..

candlesky said...

buat 3p4h:
~kini ingat epah...yg nyanyi kuat sgt 2..heeee

huuu...marilah kita menghilangkan kesucian nota2 tu...