Tuesday, March 6, 2012

Adik tersayang :))

Bismillahirrahmanirrahim.

Misi hari ini:

Mencari buku dan mengepos buku-buku itu buat adik kesayangan saya, Muiz :))


Masih dengan gaya yang sama


Rindunya kat anak teruna nan sorang ni. Muiz suka sangat ke pantai atau air terjun. Tiap-tiap kali saya pulang, walau macam mana penuh pun jadual saya, tetap akan cuba sedaya upaya saya penuhi permintaannya yang satu itu :)) 

Dia kanak-kanak lelaki yang hebat. Pemergian ayah kesayangan seawal usia 4 tahun benar-benar mematangkan. Tahun ni dah melangkah ke usia 10 tahun. Dah boleh jadi bodyguard saya. Kalau pergi ke mana-mana, dia boleh jadi peneman berani. Tiap kali kami keluar berdua, dia memang peka kat keadaan sekeliling. Sedar-sedar je, dia dah mengomen sendiri. 

"Bakpo Iz kelih oghe laki tu keliiiiih jah ko Kak Kini dok kelip?" Ni memang siap dengan nada tak puas hati tau.

[baiklah, kena alih bahasa nampaknya]

Lebih kurang macam ni maksudnya:

"Kenapa Iz nampak tadi orang laki tu tengoook je kat Kak Kini tak berkelip-kelip?" [panjang ye 'tengoook' tu]

Haa.. Memang dia sangat peka. Saya tak perasan pun siapa yang lalu kat sebelah. Almaklumlah, pergi pasar nak cari lauk kan? Bukan nak cari orang. Heeee.. :D

Saya pun menjawab sekadar untuk mententeramkan perasaan gentleman nan sorang ini:

"Kawan sekolah Kak Kini dulu kot. Kak Kini tak perasan tadi." Sambil tangannya terus saya pimpin untuk mempercepatkan langkah. Saya tahu, dia masih tak berpuas hati, tapi hanya mampu berdiam diri.

Sampai kat rumah, mula lah dia bukak cerita kat maknya. Dan seperti kebiasaan, seorang emak akan tak jemu melayan anaknya. Sebab tu jugaklah Muiz ni memang kalau dia bercakap, ada gaya 'orang dewasa' sikit. Yelah, membesar dengan dikelilingi wanita-wanita dewasa. Maksu, Ma, Akak dan saya. :) Ibunya, Maksu saya. Adik bongsu ma merangkap ibu kedua saya :)) Juga wanita yang sangat cekal menjadi ayah dan ibu buat Muiz.

Bergaya dengan cermin mata arwah ayahnya

Kesimpulannya: Hidup saya dikelilingi dengan kehadiran ramai insan yang cekal, gagah lagi perkasa hati dan jiwanya :))) Maka, relakah saya menjadi manusia yang 'buta akalnya' dalam memotivasikan diri sendiri? Isk.

2 comments:

As said...

Hai wanita korporat!

Dan bakal ibu mithali.

May Allah bless!

~candlesky~ said...

Hai wanita gagah :)

Ameeeen. moga kita dapat jadi kuat mcm mak2 kita..

^^